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Documents  Perception | enregistrements trouvés : 11

     

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This study was designed to examine age effects on various auditory perceptual skills using a large group of listeners (155 adults, 121 aged 60–88 years and 34 aged 18–30 years), while controlling for the factors of hearing loss and working memory (WM). All subjects completed 3 measures of WM, 7 psychoacoustic tasks (24 conditions) and a hearing assessment. Psychophysical measures were selected to tap phenomena thought to be mediated by higher-level auditory function and included modulation detection, modulation detection interference, informational masking (IM), masking level difference (MLD), anisochrony detection, harmonic mistuning, and stream segregation. Principal-components analysis (PCA) was applied to each psychoacoustic test. For 6 of the 7 tasks, a single component represented performance across the multiple stimulus conditions well, whereas the modulation-detection interference (MDI) task required two components to do so. The effect of age was analyzed using a general linear model applied to each psychoacoustic component. Once hearing loss and WM were accounted for as covariates in the analyses, estimated marginal mean thresholds were lower for older adults on tasks based on temporal processing. When evaluated separately, hearing loss led to poorer performance on roughly 1/2 the tasks and declines in WM accounted for poorer performance on 6 of the 8 psychoacoustic components. These results make clear the need to interpret age-group differences in performance on psychoacoustic tasks in light of cognitive declines commonly associated with aging, and point to hearing loss and cognitive declines as negatively influencing auditory perceptual skills.
This study was designed to examine age effects on various auditory perceptual skills using a large group of listeners (155 adults, 121 aged 60–88 years and 34 aged 18–30 years), while controlling for the factors of hearing loss and working memory (WM). All subjects completed 3 measures of WM, 7 psychoacoustic tasks (24 conditions) and a hearing assessment. Psychophysical measures were selected to tap phenomena thought to be mediated by ...

Cognition ; Perception ; Troubles de l'audition chez la personne âgée ; Organes des sens - Vieillissement ; Mémoire

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Les appareils auditifs peuvent jouer un rôle important chez les enfants ayant une perte auditive en les
aidant à se développer à leur plein potentiel. Cependant, la stigmatisation entourant ces appareils peut
diminuer l'adhésion des patients, ce qui peut engendrer des conséquences psychosociales négatives
chez les enfants. Puisque les objets personnels connectés deviennent de plus en plus courants dans
la société, nous émettons l’hypothèse que les enfants portant des appareils auditifs visibles seront
moins stigmatisés. L’objectif de cette étude était donc d’investiguer la perception d’individus ayant
une audition normale concernant les enfants portant des appareils auditifs visibles dans un milieu
hospitalier. Nous avons recruté des parents et des enfants fréquentant le British Columbia Children’s
Hospital localisé à Vancouver, Colombie-Britannique, Canada, afin qu’ils répondent à un questionnaire
leur demandant d’évaluer des photographies d’enfants avec et sans appareil auditif de type contour
d’oreille. Trois photos d’enfants différents choisies au hasard leur étaient montrées, dont une ou
deux d’un enfant portant un appareil auditif. Les participants devaient juger de la santé, de l’amabilité,
de l’intelligence, du bonheur et de la condition physique des enfants apparaissant sur chacune des
photos à l’aide d’une échelle visuelle analogique. L’échantillon (n = 219) était composé de 116 parents
et de 103 enfants. Les adultes ont jugé l’amabilité (p = 0,04) et le bonheur (p = 0,007) des enfants
portant des appareils auditifs plus positivement. Aucune différence statistiquement significative n’a
été observée pour les autres attributs, et ce, tant chez les adultes que les enfants. Notre étude n’a pas
montré l’existence d’un biais négatif envers les enfants portant des appareils auditifs visibles, lorsque
comparés à leurs pairs ayant une audition normale. Il est possible qu’un biais dans les réponses ait
influencé le jugement des adultes et que l’environnement hospitalier ait biaisé les réponses données
par les enfants et les adultes. Les résultats de la présente étude suggèrent une possible réduction de la
stigmatisation sociale associée au port d’appareils auditifs visibles chez les enfants auprès des adultes
et des enfants de la population générale.
Les appareils auditifs peuvent jouer un rôle important chez les enfants ayant une perte auditive en les
aidant à se développer à leur plein potentiel. Cependant, la stigmatisation entourant ces appareils peut
diminuer l'adhésion des patients, ce qui peut engendrer des conséquences psychosociales négatives
chez les enfants. Puisque les objets personnels connectés deviennent de plus en plus courants dans
la société, nous émettons l’hypothèse que ...

Surdité chez l'enfant ; Perception ; Adultes ; ENFANTS

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Purpose: In the first of a two-part survey series, this cross-sectional survey study explored parent perceptions of tele-intervention (TI) services for their young children who are deaf or hard of hearing. Using Likert rating scales, the survey queried parent confidence in understanding their child’s language development, perceptions of the coaching and support they received, the parent-professional partnership, and overall views and recommendations. Data were collected March-May 2020, not realizing the survey release would coincide with the Covid-19 pandemic and the influx of unexpected virtual services. For this reason, data were stratified between those who had received TI services for more than versus less than three months. Responses for in-person services were also evaluated for additional context.

Methods: Responses from 48 participants who received TI and 18 participants who received in-person services (n=66) were analyzed using descriptive statistics. Cronbach’s alpha showed high internal consistency for all Likert scales; items of each subscale were sum-scored to examine relationships across queried areas of service delivery.

Results: Ninety-six percent of all respondents were highly or mostly satisfied with their TI services and 90% would definitely or probably recommend TI to other families. Overall positive findings were found across Likert scale queries, with no differences between parent perceptions of TI and in-person services, nor between TI for more than versus less than three months. However, findings also highlighted areas in which TI and in-person providers could improve intervention effectiveness, including coaching and supports to optimize parent confidence in understanding and facilitating their child’s language and communication goals.

Conclusions: Parent perceptions of the TI delivery model were favorable. Implications and recommendations for both TI and in-person providers are discussed.
Purpose: In the first of a two-part survey series, this cross-sectional survey study explored parent perceptions of tele-intervention (TI) services for their young children who are deaf or hard of hearing. Using Likert rating scales, the survey queried parent confidence in understanding their child’s language development, perceptions of the coaching and support they received, the parent-professional partnership, and overall views and re...

Perception ; Parents et enfants ; Surdité chez l'enfant ; Troubles de l'audition ; Troubles de l'audition chez l'enfant

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- 371 p.
Cote : WM203.5 B6746s.F 2020

Entièrement révisé et actualisé, ce livre se concentre sur les expériences de perception sensorielle et les sensibilités observées dans le spectre des troubles autistiques ainsi que leurs conséquences sur le fonctionnement cognitif. Bien que fréquemment identifiées par les personnes avec autisme comme l’un des principaux problèmes auxquels elles sont confrontées, les questions de perception sensorielle sont encore souvent négligées par les professionnels. Mis à jour à partir de recherches et les réflexions actuelles, ce livre traite de l'évaluation et de l'intervention et formule des recommandations pratiques pour sélectionner les méthodes et techniques appropriées afin d'éliminer les problèmes de perception sensorielle et de consolider les forces individuelles.
Entièrement révisé et actualisé, ce livre se concentre sur les expériences de perception sensorielle et les sensibilités observées dans le spectre des troubles autistiques ainsi que leurs conséquences sur le fonctionnement cognitif. Bien que fréquemment identifiées par les personnes avec autisme comme l’un des principaux problèmes auxquels elles sont confrontées, les questions de perception sensorielle sont encore souvent négligées par les ...

Autisme ; Syndrome d'Asperger ; Troubles de la perception ; Perception ; Troubles du spectre de l'autisme

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- 564 p.

Open Access

This open access book provides a comprehensive perspective on current developments in the field of ageism. Represents a cross-national and multi-disciplinary collaboration. Describes all aspects of ageism from its origins to its consequences.

Vieillissement ; Personnes âgées ; Perception ; Discrimination selon l'âge

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- 428 p.
Cote : BF311 R511a 2004

Cognition ; Résolution de problème ; Perception ; Raisonnement

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UV


Cote : BF323.V5 M357a 1999

Ce DVD ne peut pas être lu par un lecteur DVD rattaché à un ordinateur.

Perception ; Attention ; Vigilance (Psychologie)

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- 457 p.
Cote : WS105 P5m

Perception ; Intelligence ; Psychopédagogie

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