m
0

Documents  Jeux vidéo et enfants | enregistrements trouvés : 7

     

-A +A

P Q

Déposez votre fichier ici pour le déplacer vers cet enregistrement.

The Health Effects of Video Games in Children and Adolescents | Janvier 2023 H

Article (Santé mentale jeunesse)

y

Play has always been an essential part of childhood, but it looks different for modern children, who increasingly engage in virtual play. More than 90% of children older than 2 years play video games, and three-quarters of American households own a video game console. Children 8 to 17 years of age spend an average of 1.5 to 2 hours daily playing video games. Recent developments framed by decades of research have provided insight into how games influence children’s physical health, mental health, social behaviors, and cognitive development. Anticipatory guidance surrounding media use is often centered on screen time, but pediatricians should have some knowledge of the unique benefits and risks associated with this nearly ubiquitous activity. In light of the recent addition of gaming disorder to the International Classification of Diseases, 11th Revision, this review includes a discussion of the epidemiology, clinical features, and diagnosis of gaming disorder, including the use of existing screening tools. As games become more popular while ever-increasing in scope and complexity, this review aims to educate the modern pediatric provider about what is known, what is uncertain, and how to use this knowledge in the management of both healthy and unhealthy video gaming in children.
Play has always been an essential part of childhood, but it looks different for modern children, who increasingly engage in virtual play. More than 90% of children older than 2 years play video games, and three-quarters of American households own a video game console. Children 8 to 17 years of age spend an average of 1.5 to 2 hours daily playing video games. Recent developments framed by decades of research have provided insight into how games ...

Jeux vidéo et enfants ; Jeux vidéo et adolescents ; Jeux vidéo - Aspect psychologique

... Lire [+]

Déposez votre fichier ici pour le déplacer vers cet enregistrement.
y

Background: This study investigates how children and adolescents with autism spectrum disorder (ASD) make use of computer gaming and computer-mediated communication (CMC) in comparison to their nonautistic peers. Method: Parents filled out a standardized questionnaire on media use, gaming disorder (GD), and CMC. Sixty-two boys with a diagnosis of ASD aged 4 to 17 years (mean = 11.5; SD = 3.2) were compared to 31 healthy control boys (mean = 11.5; SD = 3.7). Results: Children and adolescents with ASD used CMC less frequently than their nonautistic peers but played video games for longer times than the controls. They preferred playing alone rather than in company of others and less frequently in multiplayer mode. Levels of GD symptoms were higher in boys with ASD. Conclusions: Children and adolescents with ASD seem to be an especially vulnerable subpopulation for GD. For them, the gaming situation (alone and in single-player mode) and CMC behavior seem to correspond to social patterns in real life. Our findings also provide support for the inclusion of offline gaming in the GD definition.
Background: This study investigates how children and adolescents with autism spectrum disorder (ASD) make use of computer gaming and computer-mediated communication (CMC) in comparison to their nonautistic peers. Method: Parents filled out a standardized questionnaire on media use, gaming disorder (GD), and CMC. Sixty-two boys with a diagnosis of ASD aged 4 to 17 years (mean = 11.5; SD = 3.2) were compared to 31 healthy control boys (mean = ...

Jeux vidéo et adolescents ; Troubles du spectre de l'autisme chez l'enfant ; Troubles du spectre de l'autisme chez l'adolescent ; Jeux vidéo et enfants ; Médias et adolescents ; Médias et jeunesse

... Lire [+]

Déposez votre fichier ici pour le déplacer vers cet enregistrement.
Déposez votre fichier ici pour le déplacer vers cet enregistrement.
y

- 157 p.
Cote : WS105.5.E9 T348j 2018

Les TIC, c'est-à-dire les technologies de l'information et de la communication, font maintenant partie de la réalité de nos enfants. Il n'y aura pas de retour en arrière, les technologies sont là pour rester. Comment s'assurer que les jeunes en font une utilisation saine et sécuritaire ? Quels sont les impacts de ces technologies dans leur vie quotidienne? Comment s'outiller pour intervenir efficacement en cas de difficulté?

Cet ouvrage a pour but de répondre aux nombreuses questions en lien avec le cyberespace et la manière dont les TIC affectent le développement et le bien-être des enfants et des adolescents. Dans un style clair et direct, il prend de front des phénomènes importants comme la cyberdépendance et la cybercriminalités, en plus d'aborder au passage les sujets sensibles du sexting chez les jeunes et de la cyberintimidation.

Conçu pour permettre aux parents, mais également aux enseignants et aux intervenants, de mieux comprendre ce qui se passe, ce livre offre tous les outils nécessaires pour agir avec confiance tout en profitant des aspects constructifs des technologies.
Les TIC, c'est-à-dire les technologies de l'information et de la communication, font maintenant partie de la réalité de nos enfants. Il n'y aura pas de retour en arrière, les technologies sont là pour rester. Comment s'assurer que les jeunes en font une utilisation saine et sécuritaire ? Quels sont les impacts de ces technologies dans leur vie quotidienne? Comment s'outiller pour intervenir efficacement en cas de difficulté?

Cet ouvrage a pour ...

Internet et enfants ; Internet et adolescents ; Nouvelles technologies de l'information et de la communication - Aspect social ; Web et culture numérique ; Éducation des enfants ; Jeux vidéo et enfants ; Cyberdépendance ; Adolescents - Sexualité

... Lire [+]

Déposez votre fichier ici pour le déplacer vers cet enregistrement.
Déposez votre fichier ici pour le déplacer vers cet enregistrement.
Déposez votre fichier ici pour le déplacer vers cet enregistrement.
Z