m
0

Documents  Adolescents - Santé mentale | enregistrements trouvés : 37

-A +A

P Q

Déposez votre fichier ici pour le déplacer vers cet enregistrement.

Back to Basics : Lifestyle Interventions for Adolescent Depression | Septembre/Octobre 2022 H

Article (Psychiatrie)

y

Learning objectives: After completing this activity, practitioners will be better able to:

* Discuss and better understand the recently adopted screening standards for adolescents with depression and the potential advantages of using "lifestyle medicine"

* Set up a process for providing effective interventions for the increased number of patients with adolescent depression

* Design or update their toolbox of treatment options for adolescents with depression based on the new literature and increased demand

Abstract: Recently adopted quality standards recommend that pediatricians screen adolescents for depression and that they document follow-up plans for those who screen positive. As a result of these new recommendations, pediatricians and other pediatric providers, as well as psychiatrists and other mental health professionals, may face an increasing number of referrals and a growing need for effective interventions for adolescent depression. Given the widely acknowledged scarcity of traditional mental health resources, the current study reviewed the rapidly expanding array of evidence-based, but nontraditional, interventions applicable to outpatient pediatric and mental health care settings. Many of these interventions come from a lifestyle medicine framework. Lifestyle medicine interventions are congruent with the cultures of pediatrics and outpatient psychiatry, and offer additional evidence-based tools for providers managing adolescent depression. These interventions can be implemented individually or within group or community settings, and may be used in conjunction with more common interventions such as psychotherapy or psychotropic medications.
Learning objectives: After completing this activity, practitioners will be better able to:

* Discuss and better understand the recently adopted screening standards for adolescents with depression and the potential advantages of using "lifestyle medicine"

* Set up a process for providing effective interventions for the increased number of patients with adolescent depression

* Design or update their toolbox of treatment options for adolescents ...

Dépression chez l'adolescent ; Qualité de la vie ; Adolescents - Santé mentale ; Pédiatrie

... Lire [+]

Déposez votre fichier ici pour le déplacer vers cet enregistrement.

Identité, genre et dépression adolescente (En format imprimé uniquement) | Juin 2022

Article (Santé mentale jeunesse)

y

Faite la demande de l'article à bibliotheques.cissslan@ssss.gouv.qc.ca

Dans cette consultation pour jeunes en questionnement quant à leur identité sexuée, la clinique montre que la plupart des patients ont connu un mouvement dépressif pubertaire avant l'affirmation de leur transidentité.

Dépression chez l'adolescent ; Adolescents - Santé mentale ; Identité de genre ; Identité (Psychologie) ; Transgenres - Psychologie

... Lire [+]

Déposez votre fichier ici pour le déplacer vers cet enregistrement.

«Je ne voulais pas mourir, juste me tuer» (En format imprimé uniquement) | Juin 2022

Article (Santé mentale jeunesse)

y

Faite la demande de l'article à bibliotheques.cissslan@ssss.gouv.qc.ca

Le projet suicidaire à l'adolescence ne vise généralement pas la mort pour «cesser d'être», mais plutôt un changement d'état pour en finir avec cette vie-là, faire cesser les tourments intérieurs, reprendre la main sur l'adversité et nourrir l'attente d'une «vie meilleure».

Suicide ; Adolescents - Santé mentale

... Lire [+]

Déposez votre fichier ici pour le déplacer vers cet enregistrement.

Adolescence et menace dépressive (En format imprimé uniquement) | Juin 2022

Article (Santé mentale jeunesse)

y

Faite la demande de l'article à bibliotheques.cissslan@ssss.gouv.qc.ca

Autonomes et dépendants, individualistes et fascinés par le groupe, péremptoires et sujets au doute, amicaux et hostiles, les adolescents sont les champions du paradoxe. Menace dépressive ou dépression, comment se repérer?

Dépression chez l'adolescent ; Dépressifs ; Adolescents - Santé mentale

... Lire [+]

Déposez votre fichier ici pour le déplacer vers cet enregistrement.
y

Abstract: This study aims to investigate the relationship between binge-watching addiction and family, emotional, conduct, cognitive and anger control problems, hyperactivity, Diagnostic and Statistical Manual of Mental Disorders, 4th Edition (DSM-IV)-ADHD Index, DSM-IV-Inattention, and DSM-IV-Hyperactivity Impulsivity in a large sample of healthy Turkish adolescents. The association between binge-watching behavior addiction and mood disorders in healthy adolescents was examined in this cross-sectional study conducted in Turkey. Participants completed both measures, The Binge-Watching Addiction Questionnaire and The Conners-Wells' Adolescent Self-Report Scale. An online survey of 189 adolescents was conducted. One hundred fourteen subjects (60.3%) were categorized into the binge-watcher group. Results showed important positive associations between binge-watching behavior and emotional, conduct, cognitive problems, and DSM-IV-Inattention. The conducted analysis showed an important association between high frequency of binge-watching and emotional problems (p < 0.001), conduct problems (p = 0.012), cognitive problems (p = 0.001), and inattention (p < 0.001). These findings contributed to our comprehension of adolescents' psychological correlates of television viewing behavior. Further researches on the relationship between extreme binge-watching and psychiatric disorders of adolescents are recommended.
Abstract: This study aims to investigate the relationship between binge-watching addiction and family, emotional, conduct, cognitive and anger control problems, hyperactivity, Diagnostic and Statistical Manual of Mental Disorders, 4th Edition (DSM-IV)-ADHD Index, DSM-IV-Inattention, and DSM-IV-Hyperactivity Impulsivity in a large sample of healthy Turkish adolescents. The association between binge-watching behavior addiction and mood disorders ...

Adolescents - Santé mentale ; Dépendance chez l'adolescent

... Lire [+]

Déposez votre fichier ici pour le déplacer vers cet enregistrement.
y

Objective
To describe the characteristics of children and adolescents receiving tele-mental health services in Ontario, Canada and examine access to a psychiatrist, in-person or via tele-mental health services, following a mental health and addictions (MHA)-related emergency department (ED) visit or hospitalization.

Method
Using linked health and administrative data, we described two cohorts: (1) children and adolescents (1–18 years) who used a provincial tele-mental health programme from January 1, 2013 to March 31, 2017, comparing their MHA-related service use (outpatient, ED, hospitalization) in the 1 year prior to and the 1 year following initial consultation; (2) children and adolescents with high mental health service needs, defined as those with an incident MHA-related ED visit or hospitalization between January 1, 2013 and December 31, 2016, examining their 1-year follow-up with telemedicine and other health care utilization.

Results
In the first cohort, 7,216 children and adolescents (mean age 11.8 [±3.8] years) received tele-mental health services. The proportion of MHA-related ED visits [15.1% pre vs. 12.6% post (test statistic 23.57, P < 0.001)] or hospitalizations [10.2% pre vs. 8.7% post (test statistic 11.96, P < 0.001)] declined in the year following tele-mental health consultation, while local psychiatry visits increased [8.4% pre vs. 17.0% post (test statistic 298.69, P < 0.001)]. In the second cohort (n = 84,033), only 1.5% received tele-mental health services, 40.7% saw a psychiatrist in-person, and 32.5% received no MHA-related outpatient care in follow-up.

Conclusions
Tele-mental health services were rarely used in Ontario, even among high-needs children and adolescents, despite their association with increased access to care and less need for acute mental health care.
Objective
To describe the characteristics of children and adolescents receiving tele-mental health services in Ontario, Canada and examine access to a psychiatrist, in-person or via tele-mental health services, following a mental health and addictions (MHA)-related emergency department (ED) visit or hospitalization.

Method
Using linked health and administrative data, we described two cohorts: (1) children and adolescents (1–18 years) who used a ...

Télétravail ; Enfants - Santé mentale ; Adolescents - Santé mentale

... Lire [+]

Déposez votre fichier ici pour le déplacer vers cet enregistrement.
y

Individuals with psychosis-spectrum conditions have
strikingly high rates of suicidal thoughts and behaviors,
especially in the early stages of illness. Given increasing rates of suicide among adolescents, and given that
psychosis symptoms often emerge during this developmental period, it is important that practitioners working with adolescents are attuned to the intersection of
psychotic experiences and suicide risk. Furthermore,
youth with emerging signs of psychosis often struggle
with other mental health concerns that are linked to
suicidal thoughts and behaviors, including depression,
anxiety, mania, trauma, and substance use. Taken together, these factors indicate that identifying early signs
of psychosis can be critical for addressing suicide risk,
and psychosis-spectrum symptoms are important experiences to include in safety planning for youth. Herein we
discuss considerations for safety planning for adolescents
experiencing psychosis-spectrum symptoms, drawn from
clinical observations and pilot data collected from adolescents in a psychiatric inpatient unit and their families.
Individuals with psychosis-spectrum conditions have
strikingly high rates of suicidal thoughts and behaviors,
especially in the early stages of illness. Given increasing rates of suicide among adolescents, and given that
psychosis symptoms often emerge during this developmental period, it is important that practitioners working with adolescents are attuned to the intersection of
psychotic experiences and suicide risk. Furthermore,
youth with ...

Adolescents - Santé mentale ; Psychoses ; Suicide - Prévention

... Lire [+]

Déposez votre fichier ici pour le déplacer vers cet enregistrement.
y

Background
The COVID-19 pandemic has posed an unprecedented threat to global mental health. Children and adolescents may be more susceptible to mental health impacts related to their vulnerable developmental stage, fear of infection, home confinement, suspension of regular school and extracurricular activities, physical distancing mandates, and larger scale threats such as global financial recessions and associated impacts. Our objective was to review existing evidence of the COVID-19 pandemic’s global impact on the mental health of children and adolescents <19 years of age and to identify personal and contextual factors that may enhance risk or confer protection in relation to mental health outcomes.

Methods
We conducted a search of peer-reviewed and preprint research published in English from January 1, 2020, to February 22, 2021. We included studies collecting primary data on COVID-19-related mental health impacts on children and adolescents. We graded the strength of included articles using the Oxford Centre for Evidence-Based Medicine rating scheme.

Results
Our search and review yielded 116 articles presenting data on a total of 127,923 children and adolescents; 50,984 child and adolescent proxy reports (e.g., parents, healthcare practitioners); and >3,000 chart reviews. A high prevalence of COVID-19-related fear was noted among children and adolescents, as well as more depressive and anxious symptoms compared with prepandemic estimates. Older adolescents, girls, and children and adolescents living with neurodiversities and/or chronic physical conditions were more likely to experience negative mental health outcomes. Many studies reported mental health deterioration among children and adolescents due to COVID-19 pandemic control measures. Physical exercise, access to entertainment, positive familial relationships, and social support were associated with better mental health outcomes.

Conclusions
This review highlights the urgent need for practitioners and policymakers to attend to and collaborate with children and adolescents, especially those in higher risk subgroups, to mitigate short- and long-term pandemic-associated mental health effects.
Background
The COVID-19 pandemic has posed an unprecedented threat to global mental health. Children and adolescents may be more susceptible to mental health impacts related to their vulnerable developmental stage, fear of infection, home confinement, suspension of regular school and extracurricular activities, physical distancing mandates, and larger scale threats such as global financial recessions and associated impacts. Our objective was to ...

Adolescents - Santé mentale ; Enfants - Santé mentale ; COVID-19 ; Pandémies ; Coronavirus

... Lire [+]

Déposez votre fichier ici pour le déplacer vers cet enregistrement.
y

Background and aims
Play-based interventions are used ubiquitously with children with social, communication, and language needs but the impact of these interventions on the mental health of this group of children is unknown. Despite their pre-existing challenges, the mental health of children with developmental language disorder (DLD) and autism spectrum disorder (ASD) should be given equal consideration to the other more salient features of their condition. To this aim, a systematic literature review with meta-analysis was undertaken to assess the impact of play-based interventions on mental health outcomes from studies of children with DLD and ASD, as well as to identify the characteristics of research in this field.

Methods
The study used full systematic review design reported to the Preferred Reporting Items for Systematic Reviews and Meta-analyses (PRISMA) guidelines (PRISMA prisma-statement.org) with pre-specified inclusion criteria and explicit, transparent and replicable methods at each stage of the review. The study selection process involved a rigorous systematic search of seven academic databases, double screening of abstracts, and full-text screening to identify studies using randomised controlled trial (RCT) and quasi-experimental (QE) designs to assess mental health outcomes from interventions supporting children with DLD and ASD. For reliability, data extraction of included studies, as well as risk of bias assessments were conducted by two study authors. Qualitative data were synthesised narratively and quantified data were used in the metaanalytic calculation.

Main contribution
A total of 2,882 papers were identified from the literature search which were double screened at the abstract (n  =  1,785) and full-text (n  =  366) levels resulting in 10 papers meeting the criteria for inclusion in the review. There were 8 RCTs and 2 QEs using 7 named play-based interventions with ASD participants only. Meta-analysis of 5 studies addressing positive mental health outcomes (e.g. positive affect and emotional functioning) found a significant overall intervention effect (Cohen's d = 1.60 (95% CI [0.37, 2.82], p = 0.01); meta-analysis of 6 studies addressing negative mental health outcomes (e.g., negative affect, internalising and externalising problems) found a non-significant overall intervention effect (Cohen's d = 0.04 -0.17 (95% CI [-0.04, 0.51], p = 0.88).

Conclusions
A key observation is the diversity of study characteristics relating to study sample size, duration of interventions, study settings, background of interventionists, and variability of specific mental health outcomes. Play-based interventions appear to have a beneficial effect on positive, but not negative, mental health in children with ASD. There are no high quality studies investigating the efficacy of such interventions in children with DLD.

Implications
This review provides good evidence of the need for further research into how commonly used play-based interventions designed to support the social, communication, and language needs of young people may impact the mental health of children with ASD or DLD.
Background and aims
Play-based interventions are used ubiquitously with children with social, communication, and language needs but the impact of these interventions on the mental health of this group of children is unknown. Despite their pre-existing challenges, the mental health of children with developmental language disorder (DLD) and autism spectrum disorder (ASD) should be given equal consideration to the other more salient features of ...

Adolescents ; Communication ; Troubles du langage chez l'enfant ; Troubles du langage chez l'adolescent ; Autisme ; Troubles du spectre de l'autisme ; Troubles du spectre de l'autisme chez l'enfant ; Troubles du spectre de l'autisme chez l'adolescent ; Enfants - Santé mentale ; Adolescents - Santé mentale ; Thérapie par le jeu

... Lire [+]

Déposez votre fichier ici pour le déplacer vers cet enregistrement.
y

- 191 p.
Cote : WS463 B251p 2022

L'adolescence est encore trop souvent attachée à certains mythes : « ce sont les hormones » ou « attendons que ça passe, de toute façon, c'est trop tard, tout ce joue avant 6 ans ! ».

Ces préjugés réducteurs et faux empêchent parfois les parents de créer un environnement soutenant et encadrant pour leur adolescent.

Or, les neurosciences et les connaissances nouvelles nous apportent une vision de l'adolescence bien plus positive et porteuse d'opportunités.

Cet ouvrage fait le point sur les caractéristiques propres à l'adolescence, les troubles éventuels, et encourage les parents à adopter un positionnement nouveau en proposant à leur ado des outils issus des thérapies cognitives et comportementales pour traverser sereinement cette période.
L'adolescence est encore trop souvent attachée à certains mythes : « ce sont les hormones » ou « attendons que ça passe, de toute façon, c'est trop tard, tout ce joue avant 6 ans ! ».

Ces préjugés réducteurs et faux empêchent parfois les parents de créer un environnement soutenant et encadrant pour leur adolescent.

Or, les neurosciences et les connaissances nouvelles nous apportent une vision de l'adolescence bien plus positive et porteuse ...

Adolescents - Psychologie ; Adolescence ; Psychiatrie clinique ; Adolescents - Développement ; Parents et adolescents ; Adolescents - Santé mentale

... Lire [+]

Déposez votre fichier ici pour le déplacer vers cet enregistrement.
y

Plus qu’un affrontement symbolique, le jeu d’échecs ouvre à un espace de dialogue entre le jeune et le clinicien. Cet échange n’est pas nécessairement oral, ne s’effectuant donc pas par les mots, mais les débordant. Le jeu, en tant qu’adresse silencieuse, est déjà une invitation à la rencontre, car celle-ci, par-delà le langage, s’établit dans et par la présence d’autrui. Comme jeu de stratégie militaire, les échecs engagent les positions des joueurs. Opposition duelle et mimétique, qui triomphe d’elle-même en devenant composition avec les mouvements de l’autre, ouvrant ainsi à une esthétique commune basée sur le dialogue, c’est-à-dire à une forme de médiation essentielle en psychothérapie, car outrepassant les biais du langage verbal. Les échecs seront d’abord un moyen de contourner la demande et de renforcer l’engagement de l’adolescent, permettant ainsi l’établissement d’une relation sincère et créatrice entre les joueurs où pourra s’exprimer la conflictualité psychique.
Plus qu’un affrontement symbolique, le jeu d’échecs ouvre à un espace de dialogue entre le jeune et le clinicien. Cet échange n’est pas nécessairement oral, ne s’effectuant donc pas par les mots, mais les débordant. Le jeu, en tant qu’adresse silencieuse, est déjà une invitation à la rencontre, car celle-ci, par-delà le langage, s’établit dans et par la présence d’autrui. Comme jeu de stratégie militaire, les échecs engagent les positions des ...

Psychothérapie ; Adolescents - Santé mentale ; Relations personnel de santé mentale - Patient

... Lire [+]

Déposez votre fichier ici pour le déplacer vers cet enregistrement.
y

Le psychodrame analytique est une technique thérapeutique basée sur le jeu. Elle fait appel à la créativité, à la spontanéité, à la sensorialité et au corps en mouvement. Proposé aux patients de tout âge, son utilisation est un atout dans la pratique clinique avec les adolescents. Nous voulons montrer l’utilité de cette technique sur trois séances dans le but de compléter une investigation classique en vue d’une indication thérapeutique. Deux vignettes cliniques sont proposées avec des jeunes patients qui ont profité d’un psychodrame d’investigation en présence de leur psychiatre référent.
Le psychodrame analytique est une technique thérapeutique basée sur le jeu. Elle fait appel à la créativité, à la spontanéité, à la sensorialité et au corps en mouvement. Proposé aux patients de tout âge, son utilisation est un atout dans la pratique clinique avec les adolescents. Nous voulons montrer l’utilité de cette technique sur trois séances dans le but de compléter une investigation classique en vue d’une indication thérapeutique. Deux ...

Psychodrame ; Adolescents - Santé mentale ; Relations personnel de santé mentale - Patient

... Lire [+]

Déposez votre fichier ici pour le déplacer vers cet enregistrement.
y

The post-discharge period is an extremely vulnerable period for patients, particularly for those discharged from inpatient children and adolescent mental health services (CAMHS). Poor discharge practices and discontinuity of care can put children and youth at heightened risk for readmission, among other adverse outcomes. However, there is limited understanding of the structure and effectiveness of interventions to facilitate discharges from CAMHS. As such, a scoping review was conducted to identify the literature on discharge interventions. This scoping review aimed to describe key components, designs, and outcomes of existing discharge interventions from CAMHS. Nineteen documents were included in the final review. Discharge interventions were extracted and summarized for pre-discharge, post-discharge, and bridging elements. Results of this scoping review found that intervention elements included aspects of risk assessment, individualized care, discharge preparation, community linkage, psychoeducation, and follow-up support. Reported outcomes of discharge interventions were also extracted and included positive patient and caregiver satisfaction, improved patient health outcomes, and increased cost effectiveness. Literature on discharge interventions from inpatient CAMHS, while variable in structure, consistently underscore the role of such interventions in minimizing patient and family vulnerability post-discharge. However, findings are limited by inadequate reporting and heterogeneity across studies. There is a need for further research into the design, implementation, and evaluation of interventions to support successful discharges from inpatient child and adolescent mental health care.
The post-discharge period is an extremely vulnerable period for patients, particularly for those discharged from inpatient children and adolescent mental health services (CAMHS). Poor discharge practices and discontinuity of care can put children and youth at heightened risk for readmission, among other adverse outcomes. However, there is limited understanding of the structure and effectiveness of interventions to facilitate discharges from ...

Adolescents - Santé mentale ; Enfants - Santé mentale

... Lire [+]

Déposez votre fichier ici pour le déplacer vers cet enregistrement.
y

- 214 p.
Cote : WS350 F189s 2020

Un panorama de la souffrance psychique de l'enfant fondé sur des cas rencontrés en consultation de pédopsychiatrie, accompagné des outils et des soins possibles. A destination des parents comme des soignants, ce livre ouvre également une réflexion sur les moyens qu'une société peut mobiliser pour soigner ses enfants.

Enfants - Santé mentale ; Enfants - Psychiatrie ; Adolescents - Santé mentale ; Adolescents - Psychiatrie

... Lire [+]

Déposez votre fichier ici pour le déplacer vers cet enregistrement.
Déposez votre fichier ici pour le déplacer vers cet enregistrement.
Déposez votre fichier ici pour le déplacer vers cet enregistrement.
Déposez votre fichier ici pour le déplacer vers cet enregistrement.
y

L’adolescence est une période de transformations biologiques, psychologiques et psychosociales pendant laquelle s’opèrent des mutations internes. À partir d’un cas clinique d’adolescent présentant une maladie de Crohn concomitamment à des troubles psychiatriques, notre intérêt s’est porté sur la coexistence de trois entités pathologiques (maladie de Crohn [MC], dépression et symptomatologie schizophrénique) et les liens physiopathologiques existants entre celles-ci.
Nous réaliserons une revue actualisée et non exhaustive de la littérature et les possibles orientations thérapeutiques associées.
L’adolescence est une période de transformations biologiques, psychologiques et psychosociales pendant laquelle s’opèrent des mutations internes. À partir d’un cas clinique d’adolescent présentant une maladie de Crohn concomitamment à des troubles psychiatriques, notre intérêt s’est porté sur la coexistence de trois entités pathologiques (maladie de Crohn [MC], dépression et symptomatologie schizophrénique) et les liens physiopathologiques ...

Adolescents - Santé mentale ; Adolescents - Psychopathologie

... Lire [+]

Déposez votre fichier ici pour le déplacer vers cet enregistrement.
Déposez votre fichier ici pour le déplacer vers cet enregistrement.

Filtrer

Type
Auteurs
Date de parution
Descripteurs

Adolescents - Santé mentale [37]

Enfants - Santé mentale [11]

Dépression chez l'adolescent [6]

Dépendance chez l'adolescent [5]

Adolescents - Usage des drogues [4]

Cyberdépendance [4]

Jeunesse - Usage des drogues [4]

Biblio-Santé - Santé mentale [3]

Jeux de hasard - Comportement compulsif - Prévention [3]

Toxicomanie - Prévention [3]

Adolescents - Santé et hygiène [2]

Internet et adolescents [2]

Maladies mentales - Classification [2]

Maladies mentales - Diagnostic [2]

Relations personnel de santé mentale - Patient [2]

Thérapie comportementale dialectique [2]

Troubles du comportement chez l'adolescent [2]

Troubles du comportement chez l'enfant [2]

Web et culture numérique [2]

Adolescence [1]

Adolescents [1]

Adolescents - Développement [1]

Adolescents - Psychiatrie [1]

Adolescents - Psychologie [1]

Adolescents - Psychopathologie [1]

Adolescents - Psychopathologie - Prévention [1]

Adolescents - Psychothérapie [1]

Adolescents difficiles [1]

Angoisse chez l'adolescent [1]

Angoisse chez l'enfant [1]

Autisme [1]

Communication [1]

Comportement autodestructeur [1]

Confiance en soi chez l'adolescent [1]

Coronavirus [1]

COVID-19 [1]

Dépendance (Psychologie) [1]

Dépressifs [1]

Dépression - Ouvrages pour la jeunesse [1]

Dépression chez l'enfant [1]

Émotions chez l'adolescent [1]

Enfants - Psychiatrie [1]

Enfants - Psychopathologie - Prévention [1]

Génération Internet [1]

Identité (Psychologie) [1]

Identité de genre [1]

Jeu chez l'adolescent [1]

Jeunes adultes - Santé mentale [1]

Jeunesse - Consommation d'alcool [1]

Jeux vidéo - Aspect psychologique [1]

Malades mentaux - Réadaptation [1]

Malades mentaux - Usage des drogues [1]

Médias et adolescents [1]

Nouvelles technologies de l'information et de la communication - Aspect social [1]

Pandémies [1]

Parents et adolescents [1]

Pédiatrie [1]

Personnel de santé mentale [1]

Pleine conscience (Psychologie) [1]

Psychiatrie clinique [1]

Psychodiagnostics [1]

Psychodrame [1]

Psychoses [1]

Psychothérapie [1]

Qualité de la vie [1]

Santé mentale - Prévention [1]

santé mentale - Traitement [1]

Schizophrénie infantile [1]

Services de santé mentale - Québec (Province) [1]

Stress chez l'adolescent [1]

Suicide [1]

Suicide - Prévention [1]

Technologie de l'information [1]

Télétravail [1]

Thérapie cognitive basée sur la pleine conscience [1]

Thérapie de comportement pour enfants [1]

Thérapie familiale [1]

Thérapie par le jeu [1]

Transgenres - Psychologie [1]

Troubles du comportement alimentaire chez l'adolescent [1]

Troubles du comportement alimentaire chez l'enfant [1]

Troubles du développement chez l'enfant [1]

Troubles du langage chez l'adolescent [1]

Troubles du langage chez l'enfant [1]

Troubles du spectre de l'autisme [1]

Troubles du spectre de l'autisme chez l'adolescent [1]

Troubles du spectre de l'autisme chez l'enfant [1]

Yoga [1]

J Plus

Z