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Documents  Enfants maltraités - Protection, assistance, etc. | enregistrements trouvés : 28

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Objectives: Data from the 2019 National Survey of Children's Health revealed that 39.8% of children in the United States have been exposed to adverse childhood experiences (ACEs), which are risk factors for long-term negative health outcomes. This study aimed to determine the prevalence of ACE exposure in a pediatric emergency department (ED) patients and describe the association between ACE exposure and ED recidivism.

Methods: Five hundred children aged 0 to 17 years were evaluated for ACE exposure in an academic, urban, tertiary-care, pediatric ED via convenience sampling. The 2019 National Survey of Children's Health section on ACEs was administered to define ACE exposure. A prospective chart review was conducted on all children enrolled in the study to collect data on ED utilization for 1-year postsurvey. The relationship between ACE exposure and ED recidivism was examined by calculating relative risk.

Results: We found that 40.2% (confidence interval [CI], 36.5%-45.3%) of respondents had ACE exposure. The most frequently reported ACEs were poverty (20.8%; CI, 17.3%-24.6%), divorce/separation (18.2%; CI, 14.9%-21.9%), and mental illness within the household (7.2%; CI, 5.1%-9.8%). Adverse childhood experience exposure in this pediatric ED was similar to the national prevalence. There was no significant relationship between ACE exposure and high ED recidivism as an adverse outcome.

Conclusions: Adverse childhood experience exposure in this population matched the prevalence reported in the national population. Our results suggest that this group is particularly important when mitigating these risk factors for long-term adverse health outcomes. Adverse childhood experience exposure did not appear to impact recidivism in a period of unprecedented low ED volumes during the coronavirus disease pandemic.
Objectives: Data from the 2019 National Survey of Children's Health revealed that 39.8% of children in the United States have been exposed to adverse childhood experiences (ACEs), which are risk factors for long-term negative health outcomes. This study aimed to determine the prevalence of ACE exposure in a pediatric emergency department (ED) patients and describe the association between ACE exposure and ED recidivism.

Methods: Five hundred ...

Traumatisme psychique chez l'enfant ; Enfants - Protection, assistance, etc ; Enfants maltraités - Protection, assistance, etc. ; Médecine d'urgence ; Hôpitaux - Services des urgences

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Une retombée positive de la recherche prolifique sur l’attachement est l’augmentation des connaissances dans ce domaine, mais une retombée négative est la désinformation et l’utilisation prématurée de ces connaissances par la communauté clinique. L’article de consensus de Forslung, et al. (2020) met bien en lumière les mauvaises conceptions qui circulent à propos des notions d’attachement et fournit des recommandations pour une meilleure application de ces notions par les tribunaux, notamment lors de l’évaluation des capacités parentales (ECP) en contexte de maltraitance. Le présent commentaire se veut une réflexion additionnelle à propos des enjeux à considérer lorsqu’il s’agit d’utiliser la théorie de l’attachement et ses études dans le cadre d’ECP menées par les services de la protection de l’enfance. Des pistes de réflexions sont avancées pour les chercheurs et les professionnels. Nous soulignons le besoin de développer des ECP fondées sur des données scientifiques et qui inclut une évaluation du potentiel du parent à améliorer sa sensibilité parentale. Aussi, pour une meilleure transmission des notions d’attachement et la pérennité des meilleures pratiques dans ce domaine, nous recommandons la création de communautés de pratique centrées sur l’attachement et qui rassemblent les chercheurs et les professionnels.
Une retombée positive de la recherche prolifique sur l’attachement est l’augmentation des connaissances dans ce domaine, mais une retombée négative est la désinformation et l’utilisation prématurée de ces connaissances par la communauté clinique. L’article de consensus de Forslung, et al. (2020) met bien en lumière les mauvaises conceptions qui circulent à propos des notions d’attachement et fournit des recommandations pour une meilleure ...

Enfants maltraités - Protection, assistance, etc. ; Attachement chez l'enfant ; Rôle parental

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Objectives: The study aims to further the understanding of child welfare involvement with Newcomer families in Ontario, Canada in 2018. This study examines a) the rate and characteristics of child maltreatment-related investigations involving Newcomer families and b) differences in child maltreatment-related investigations between Newcomer and non-Newcomer families.

Methods: This study is a secondary data analysis of the Ontario Incidence Study of Reported Child Abuse and Neglect-2018 (OIS-2018). Using Statistics Canada Census Data, the Population-based Disparity Index (PDI) was calculated for Newcomer and non-Newcomer families. Descriptive and bivariate chi-square analyses were conducted to determine characteristics of investigations involving Newcomer and non-Newcomer households.

Results: The PDI of the incidence of maltreatment-related investigations involving children under the age of 15 from Newcomer households versus non-Newcomer households in Ontario in 2018 is 2.48.

Implications: The findings suggest that a child maltreatment-related investigation is more than twice as likely to occur if the investigation involves a child from a Newcomer household, when compared a non-Newcomer household in Ontario. This study demonstrates a need for further collaboration with Newcomer communities and their social service providers to better understand risk factors of child welfare involvement, and to increase protective factors for children from Newcomer families.
Objectives: The study aims to further the understanding of child welfare involvement with Newcomer families in Ontario, Canada in 2018. This study examines a) the rate and characteristics of child maltreatment-related investigations involving Newcomer families and b) differences in child maltreatment-related investigations between Newcomer and non-Newcomer families.

Methods: This study is a secondary data analysis of the Ontario Incidence Study ...

Enfants maltraités - Protection, assistance, etc. ; Émigration et immigration ; Protection de l'enfance

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- 299 p.
Cote : HV745 A387e 2020

La maltraitance infantile confronte les professionnels de l'enfance à des situations difficiles. Animés par la volonté d'améliorer leur pratique, ils demandent des moyens d'évaluation plus efficaces : une méthode solide pour renforcer la prévention et la prise en charge de l'enfance en danger.

Cet ouvrage apporte aux professionnels un modèle concret, forgé à partir des concepts de la théorie générale de l'évaluation. Qu'est-ce qu'évaluer? Sur quoi, pourquoi, à la demande de qui et à partir de quoi évalue-t-on? Évaluer, c'est juger, mais de quel jugement parle-t-on? Et comment s'y prendre? Ces questions pratiques organisent une manière de s'y prendre? Ces questions pratiques organisent une manière de s'y prendre ajustée au secteur de l'enfance en danger.

La méthode Alföldi s'inscrit dans le champ d'évaluation porteuse de sens, une évaluation spécialement conçue pour les professionnels de l'action spéciale.

Des développements importants abordent les aspects délicats de la méthodologie d'évaluation : le recueil et la pertinence des informations retraçant les faits - le référé d'évaluation ; la construction et l'utilisation des critères - le réfèrent d'évaluation. Une étude de cas accompagne la présentation de l'outil. Cette édition offre les nouveautés introduites dans un instrument sur lequel le concepteur et son équipe travaillent constamment depuis vingt ans.
La maltraitance infantile confronte les professionnels de l'enfance à des situations difficiles. Animés par la volonté d'améliorer leur pratique, ils demandent des moyens d'évaluation plus efficaces : une méthode solide pour renforcer la prévention et la prise en charge de l'enfance en danger.

Cet ouvrage apporte aux professionnels un modèle concret, forgé à partir des concepts de la théorie générale de l'évaluation. Qu'est-ce qu'évaluer? Sur ...

Enfants - Protection, assistance, etc ; Enfants maltraités - Protection, assistance, etc.

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