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Documents  Autisme - Diagnostic | enregistrements trouvés : 15

     

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- 314 p.

Open Access

This book offers innovative constructs of knowledge and reasoning on autistic pathology according to the perspectives offered by functional neuroscience and neuroimaging data and considers new etiological perspectives and therapeutic strategies centered on the child and the family. Written by experts in the field, this book includes seventeen chapters organized into three sections on “Worldwide Epidemiology”, “Neural Perspectives and Etiology”, and “Therapeutic Strategies”.
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This book offers innovative constructs of knowledge and reasoning on autistic pathology according to the perspectives offered by functional neuroscience and neuroimaging data and considers new etiological perspectives and therapeutic strategies centered on the child and the family. Written by experts in the field, this book includes seventeen chapters organized into three sections on “Worldwide Epidemiology”, “Neural Perspectives ...

Autisme ; Autisme - Diagnostic ; Troubles du spectre de l'autisme ; Autisme infantile ; Troubles du spectre de l'autisme chez l'enfant

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A Review of Early Motor Issues in Young Children With Autism Sepctrum Disorder | Octobre / Décembre 2022 H

Article (Pédiatrie, néonatologie et périnatalité)

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The cardinal features of autism spectrum disorder (ASD) are recognized to include impairments in communication, social interactions, and restricted, repetitive behaviors and stereotyped interests. However, many children with ASD also have motor activity limitations that are often overlooked. The purpose of this review is to summarize the literature on neuromotor impairment and motor activity limitation in children with ASD. A literature search was conducted of citations from 1998 through 2021 using PubMed, EMBASE, and PsycINFO. Twenty-three search terms were used to encompass diverse articles focused on children with autism and motor activity. The search resulted in 78 articles that included the search terms and were also consistent with the aims of this literature review. The potential significance of motor activity limitations on development from an early age is explored and recommendations are offered for more holistic surveillance in children with ASD, which can facilitate early access to services when indicated.
The cardinal features of autism spectrum disorder (ASD) are recognized to include impairments in communication, social interactions, and restricted, repetitive behaviors and stereotyped interests. However, many children with ASD also have motor activity limitations that are often overlooked. The purpose of this review is to summarize the literature on neuromotor impairment and motor activity limitation in children with ASD. A literature search ...

Autisme ; Troubles du spectre de l'autisme ; Autisme - Diagnostic ; Troubles du spectre de l'autisme chez l'enfant - Diagnostic

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- 334 p.
Cote : WM203.5 P9731a 2022

Dans l'autisme, la transition vers l'âge adulte est très souvent un moment difficile. Difficile tout d'abord pour la personne concernée, mais aussi éprouvante pour ses proches.. Cette période s'inscrit en effet dans un contexte de transformations personnelles et contextuelles, où il va s'agir de s'adapter, de modifier ou de fabriquer des environnements nouveaux.. Les transformations personnelles concernent tout à la fois les modifications neuropsychologiques et somatiques observées durant l'adolescence, que les évolutions cliniques du trouble, dans lesquelles on note souvent l'apparition de nouvelles associations avec d'autres psychopathologies (anxiété, dépression...). Et, pour certains sujets, beaucoup plus rares, c'est aussi l'annonce d'un diagnostic tardif, avec toutes ses conséquences.. Mais l'entrée dans l'âge adulte, c'est aussi une profonde modification de l'environnement du sujet : recherche d'une formation ou d'un emploi, d'un logement, d'un partenaire. Ces contraintes, surdéterminées par le poids des normes sociales, vont nécessiter la mise en place de soutiens, de programmes, d'interventions qui vont mobiliser les parents, la fratrie, mais aussi les employeurs, les personnels éducatifs, et parfois nécessiter des aménagements législatifs et sociétaux concernant ce que certains nomment un « handicap ».. Ce livre, à partir d'une revue de la littérature internationale centrée sur ce thème, et même si beaucoup d'articles concernent l'autisme sans déficience intellectuelle, aborde toutes ces questions.. Il n'y a pas à ce jour de réponses « clés en main ». Chaque pays, parfois chaque région apporte son lot de solutions. Mais, dans tous les cas, une synthèse méritait d'être proposée aux personnes concernées ou intéressées par cette problématique..
Dans l'autisme, la transition vers l'âge adulte est très souvent un moment difficile. Difficile tout d'abord pour la personne concernée, mais aussi éprouvante pour ses proches.. Cette période s'inscrit en effet dans un contexte de transformations personnelles et contextuelles, où il va s'agir de s'adapter, de modifier ou de fabriquer des environnements nouveaux.. Les transformations personnelles concernent tout à la fois les modifications ...

Autisme ; Autisme - Diagnostic ; Troubles du spectre de l'autisme ; Sexualité ; Adultes ; Qualité de la vie

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- 352 p.
Cote : WM203.5 E92a.F 2020

Autisme ; Autistes ; Autisme - Diagnostic

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Les formes sévères de l’autisme sont repérées par les familles dans la première année de vie, mais encore rarement prises en charge avant l’âge de 3 ans. Le dépistage et la prise en soins précoce sont recommandés pour améliorer le pronostic fonctionnel des enfants. Cependant, la symptomatologie des troubles autistiques est encore peu connue des professionnels de la périnatalité et de la petite enfance Plusieurs points sont délicats : lors de la première année les symptômes des enfants à risque sont peu spécifiques en dehors du manque d’appétence relationnelle ; et la prise en charge précoce modifie probablement le tableau des jeunes patients. Les outils de dépistage restent rares mais tendent à se développer.
Les formes sévères de l’autisme sont repérées par les familles dans la première année de vie, mais encore rarement prises en charge avant l’âge de 3 ans. Le dépistage et la prise en soins précoce sont recommandés pour améliorer le pronostic fonctionnel des enfants. Cependant, la symptomatologie des troubles autistiques est encore peu connue des professionnels de la périnatalité et de la petite enfance Plusieurs points sont délicats : lors de la ...

Périnatalité ; Autisme infantile ; Autisme - Diagnostic

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Brief, clinically feasible instruments are needed to assess autism spectrum disorder (ASD) in toddlers and preschoolers so that children can access early evidence-based intervention. Study purposes were to (1) compare scores on the 30-item Checklist for Autism Spectrum Disorder (CASD) and 6-item CASD-Short Form (CASD-SF) for toddlers and preschoolers and older children with ASD to determine whether scores differed by age and (2) establish sensitivity and specificity for the CASD and CASD-SF for toddlers and preschoolers. Samples were 1,266 children with ASD 1-17 years of age, 97 toddlers and preschoolers with diagnoses other than ASD, and 65 typical toddlers and preschoolers. CASD and CASD-SF scores were somewhat higher for toddlers and preschoolers than for older children with ASD, indicating that young children were not at increased risk for being missed. All toddlers and preschoolers with ASD had CASD scores in the autism range, and 99.7% had CASD-SF scores in the autism range. CASD and CASD-SF scores correctly identified 100% and 96.9% of typical toddlers and preschoolers and 100% and 96.2% of toddlers and preschoolers with disorders other than ASD, respectively, as not having ASD. Results demonstrate high CASD and CASD-SF sensitivity and specificity for toddlers and preschoolers.
Brief, clinically feasible instruments are needed to assess autism spectrum disorder (ASD) in toddlers and preschoolers so that children can access early evidence-based intervention. Study purposes were to (1) compare scores on the 30-item Checklist for Autism Spectrum Disorder (CASD) and 6-item CASD-Short Form (CASD-SF) for toddlers and preschoolers and older children with ASD to determine whether scores differed by age and (2) establish ...

Autisme infantile ; Autisme - Diagnostic

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- xi, 446 p.
Cote : WS350.8.P4 L866a 2012

Autisme - Diagnostic ; Autisme infantile ; Autisme

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- xvii, 205 p.
Cote : WM203.5 A9392 2012

Autisme ; Autisme infantile ; Autisme - Diagnostic ; Autisme - Traitement

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