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Documents  Accidents vasculaires cérébraux | enregistrements trouvés : 12

     

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Il existe à ce jour relativement peu de données sur la compréhension asyntaxique des personnes aphasiques qui ont subi un accident vasculaire cérébral. L’étude vise à comparer la compréhension de phrases ayant différentes structures (phrases canoniques et non canoniques) chez les personnes aphasiques qui ont subi un accident vasculaire cérébral, tout en comparant les patrons de performance qui se dégagent de deux outils cliniques fréquemment utilisés dans la population francophone québécoise :
le Protocole Montréal-Toulouse d’examen linguistique de l’aphasie et la Batterie d’évaluation de la compréhension syntaxique. Des tâches d’appariement phrase-image provenant des deux batteries de tests ont été administrées à 30 personnes aphasiques qui ont subi un accident vasculaire cérébral. Des analyses du taux de réussite aux tâches en fonction de variables d’intérêt ont été réalisées. Les résultats montrent que les phrases canoniques (actives, subordonnées ou clivées sujet) sont plus faciles à comprendre par les personnes aphasiques que les phrases non canoniques (subordonnées ou clivées objet, passives, passives
tronquées). Les résultats révèlent des similitudes et des différences entre les deux outils cliniques. Diverses pistes d’explications sont discutées. La présente étude contribue à l’avancement des connaissances sur le processus normal et pathologique de compréhension de phrases et entraîne différentes implications cliniques.
Il existe à ce jour relativement peu de données sur la compréhension asyntaxique des personnes aphasiques qui ont subi un accident vasculaire cérébral. L’étude vise à comparer la compréhension de phrases ayant différentes structures (phrases canoniques et non canoniques) chez les personnes aphasiques qui ont subi un accident vasculaire cérébral, tout en comparant les patrons de performance qui se dégagent de deux outils cliniques fréquemment ...

Aphasie ; Accidents vasculaires cérébraux ; Troubles du langage

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Background. Stroke may alter sensory modulation and restrict participation in daily occupations. Although studies highlight the relationship between altered sensory modulation and reduced participation, this relationship in stroke survivors has not been studied enough. Purpose. To examine the prevalence of altered sensory modulation among stroke survivors; to compare sensory modulation and participation between stroke survivors and healthy controls; to estimate the relationship between sensory modulation and participation among stroke survivors. Method. Thirty stroke survivors and 30 healthy controls, aged 18–70, completed the MoCA, the Adolescent-Adult Sensory Profile and the Activity Card Sort. Findings. Altered sensory modulation was more prevalent among stroke survivors. Their participation was significantly restricted as compared to healthy controls. Lower tendency to seek sensory input predicted lower participation in social activities. Implications. Occupational therapists should screen for altered sensory modulation in stroke survivors and understand their impacts on participation, in order to improve intervention outcomes.
Background. Stroke may alter sensory modulation and restrict participation in daily occupations. Although studies highlight the relationship between altered sensory modulation and reduced participation, this relationship in stroke survivors has not been studied enough. Purpose. To examine the prevalence of altered sensory modulation among stroke survivors; to compare sensory modulation and participation between stroke survivors and healthy ...

Activités ; Intégration sensorimotrice ; Accidents vasculaires cérébraux

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Abstract
Background
Approximately 795,000 Americans experience a new or recurrent stroke every year, and it remains one of the leading causes of disability worldwide. Patient engagement in rehabilitation and physical activity has been associated with improvements in functional outcomes during inpatient rehabilitation. There is limited knowledge of the barriers and facilitators to patients’ engagement in stroke rehabilitation.

Methods
An integrative review with a systematic approach was conducted to explore the current available literature on barriers and facilitators to patient engagement in stroke inpatient rehabilitation.

Results
Twenty-five studies were included in the final review. Four major themes described the identified barriers and facilitators: (1) stroke impact, (2) self-efficacy, (3) therapeutic relationship, and (4) motivating factors. Individualized patient-centered goal setting was a commonly studied intervention found to successfully increase engagement.

Conclusion
Engagement in stroke rehabilitation is associated with improved patient outcomes. Using the identified themes from this review, nurses can develop focused interventions aimed at reducing barriers and increasing stroke patient engagement.
Abstract
Background
Approximately 795,000 Americans experience a new or recurrent stroke every year, and it remains one of the leading causes of disability worldwide. Patient engagement in rehabilitation and physical activity has been associated with improvements in functional outcomes during inpatient rehabilitation. There is limited knowledge of the barriers and facilitators to patients’ engagement in stroke rehabilitation.

Methods
An ...

Accidents vasculaires cérébraux ; Réadaptation ; But (Psychologie) ; SOINS INFIRMIERS ; Engagement

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Background.
Little is known about the financial management occupations of people living with brain injury, despite the importance of these to adult autonomy.

Purpose.
This work aims to develop a conceptual framework for financial management after adulthood acquired brain injury.

Method.
This qualitative study used grounded theory methods. Data included semistructured interviews of 10 adults living with brain injury and two close others who assist with financial management occupations. Analysis included initial and focused coding, memo writing, constant comparison, theoretical sampling of questions, and member checking.

Findings.
The Financial Management Activity Process conceptual framework describes a complex action process. This includes accounting for factors influencing financial choices and actions, and identifying and using a trusted personalized process, including using financial management strategies aligned with the constraints of factors.

Implications.
This conceptual framework may be useful to assessment and intervention development. It highlights the between-person and between-activity variability in financial management processes and strategy use.
Background.
Little is known about the financial management occupations of people living with brain injury, despite the importance of these to adult autonomy.

Purpose.
This work aims to develop a conceptual framework for financial management after adulthood acquired brain injury.

Method.
This qualitative study used grounded theory methods. Data included semistructured interviews of 10 adults living with brain injury and two close others who ...

Cerveau - Lésions et blessures - Complications et séquelles ; Ergothérapie ; Finances personnelles ; Accidents vasculaires cérébraux

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- xlvi,1224 p.
Cote : WL355 A171 2009

Accidents vasculaires cérébraux

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- xiii, 183 p.
Cote : WL355 R438

Sur la page couv. : Guide pour le patient et sa famille

Accidents vasculaires cérébraux ; Apoplectiques - Réadaptation ; Biblio-santé - Maladies du coeur

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